28.07.09

jösses vad trött jag är hela tiden. orkar knappt sitta vid datorn.
orkar knappt slå på den heller för den delen.

sen i söndags har jag varit ensam rätt mycket och bara fått tänka och fundera på allt. så otroligt skönt!
jag gillar verkligen att vara ensam. på nått sätt är det inte helt okey att vara ensam. "var du helt själv? men vad gjorde du då? pratade du inte med nån alls? guuud,jag skulle dö om jag var ensam så länge!"
ja sånt får man alltså höra rätt ofta.
men sanningen är den att jag hellre ligger ensam hemma än träffar folk. till och med mina vänner.
och det har ingenting med mina vänner att göra, dom är lovely, men jag är hellre själv. nästan jämt iaf. ibland finns det inget bättre än att bara träffas, prata, drömma, kolla film osv osv.
men när jag är själv - då slipper jag tänka på vad jag säger och hur det uppfattas, vad jag gör och hur det ses på.
att vara själv är underbart!
tänk om alla bara kunde lära sej att trivas i sitt eget sällskap?! trivas med sej själv. fantastiskt.
mycket orätt och fel i världen kommer ur ens egen självbild och sin egna osäkerhet. men om man tycker om sej själv kan man tycka om andra och faktiskt respektera och uppskatta deras åsikter.
ja, det är ju bara vad jag tror så klart, men jag tror det så mycket att jag nog faktiskt är 100% säker på att det är så.

vad tror ni på så mycket att det bara måste vara så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0