11.06.09

åååh, om ni bara visste vad jag älskar pundare ibland!
dom är ju så sjukt roliga och ogenomtänkta på ett alldeles underbart sätt!

ikväll när jag satt på vagnen hem så stannar den en hållplats innan jag ska av, bara dör mitt i allt så där som våra kära gamla skruttvagnar gör ibland.
så jag kollar ut genom fönstret och ser till min glädje ett par pundare som kommer löpande nedför backen mot hållplatsen.
den ena har byxorna fullstoppade med falukorv och den andra har jackan full med fläskfilé (har nog gjort en rajd på hemköp med all säkerhet). han med korv i byxorna har så pass mycket korv i dom att han tappar dom och får stanna upp för att dra på sej byxorna igen medans den andra springer mot vagnen för att kunna hålla den kvar (han visste ju inte att den precis gått sönder och att han springer i onödan)
när killen med korven böjer sej ner för att dra på sej byxorna tappar han ut en 2 kilos ost ur jackan och balanserar på en skör tråd med korv och ost och byxor innan han får fart på benen, givetvis springer han med byxorna i knävecken och det går inte fort, men det går iaf.
när fläskfilékillen är på vagnen börjar han vissla och dansa till en tune han har i sina hörlurar och när den andra kommer på dansar han med fast till en okänd tune efersom han inte har på sej hörlurar utan bara följer den andras moves.
ååh, vilka underbara killar!
när dom får höra att vagnen är stillastående går de söta små pundarna fram till chaffören och erbjuder han sin hjälp. dom låter väldigt säkra på sin sak när dom säger att det är nått problem med connectionen till spåren och att ett sånt problem är väldigt complicated.
jag skrattade så mycket att jag var tvungen kliva av vagnen för att kunna få luft att andas. jösses, dom gjorde min dag! 
alla på vagnen fnissade och var ovanligt glatt sinnade mot de hjälpsamma pundarna och jag blir bara så glad av sånt här.
det värmer mitt hjärta att även om dom gått ner sej i massa skit så är dom hjälpsamma och trevliga. det finns faktiskt pundare med hjärta och dom är såklart i minoritet men dom finns där och när jag ser dom vill jag bara skänka alla mina pengar till deras hjälp för att slippa sitt missbruk och kunna göra nått bra av sitt liv.
hur gör man det? hjälper dom utan att ge dom pengar att punda upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0