29.09.09

idag har jag minsann varit på kaffekurs. otroligt insiprerande faktiskt.
vi hade världens kanske mysigaste, innerligaste och gulligaste man som föreläsare.
giovanni. hur han ens kommer hemifrån på morgnarna fattar jag inte. jag hade aldrig velat sluta krama han hejdå om jag var hans barn eller barnbarn. ja, han var en sån där lite äldre man som var så gullig och rar att man fick ont i hjärtat efter ett tag! mysfarbror!

efter han pratat var det genomgång av delar och information om avtal och rainforrest alliance samt krav. faktiskt sjukt bra information, inte bara för de som jobbar med kaffe utan faktiskt skulle vara nyttigt för alla att veta om.


på vagnen hem såg jag en inte alls lika mysig gubbe. han var ca 50 och med sej hade han en flicka på ca 16. hans dotter fick man ju anta.
men nej. dom höll handen, smekte varann i nacken och kysstes inför alla. det var så vidrigt!
skulle jag ha sagt nått? var det det jag skulle gjort? det var ju så uppenbart fel! vad skulle jag sagt? 
eller skulle jag bara ringt polisen? jag vet inte. magen knöt sej iaf och jag tror att alla som såg det jag gjorde kände samma sak.
var jag feg och blundade jag bara för att alla andra gjorde det? jag brukar INTE ha svårt för att säga om nått är fel, men det här..det var bara så hemskt. fan, vad skulle jag gjort? 
jag blir så äcklad bara av att tänka på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0