12.04.10

jag sitter och kollar mej själv i spegeln och övar in mitt "talmanus" som jag fått av jobbet idag.
jag låter helfånig och jag stakar mej fram och blir bara mer och mer nervös för i morrn. herregud, varför måste dom dra ut på det så länge?!.
första dagen säljutbildning och pepp och nu andra dagen produktutbildning och pepp. i morrn - min första riktiga dag - the real deal! jag är laddad och peppad och jag ser dollartecken framför mina ögon men kommer det verkligen gå så bra?
jag kommer väl bli som jag blivit av alla mina andra jobb. yrkesskadad vill säga.
jag kommer låta som en försäljare i alla lägen numer, tro inget annat. från hotellet har jag tagit med mej "går det bra att dröja lite?" från donken har jag tagit med mej "clean as you go" och använder dessa två i min vardag hela tiden.
jag städar efter mej på restauranger, på spårvagnar och vart jag än tar mej fram. går det bra att dröja lite sa jag ofta i telefon till mina vänner om jag satt i samtal och fick ett inkommande samtal, eller om jag svarade på ett nytt samtal och återupptog det gamla.
herregud vad mina vänner tyckte jag var skum. men de flesta av mina vänner vet att jag påverkas mycket av mitt jobb och liksom väver in det i min vardag, för hur kan man göra annat när man umgås så tätt och ofta med sina arbetskollegor? man blir yrkesskadad!
jaja, nu ska jag plugga lite mer talmanus och göra det till mitt eget personliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0