20.01.10

malmö i helgen som var - underbart. om man tar bort att jag var sjuk så var det underbart iaf.
knas när jag nyss skrivit att jag inte varit sjuk på aslänge tack vare svininfluensan. tji fick jag!
 
iaf, malmö. vi kom på fredag och gick till hotellet och checkade in, slappade lite på rummet och gjorde oss iordning.
sen drog vi in mot stan för att äta middag och ta en öl på harry´s.
mötte upp min kompis elin och hade himla trevligt. vi var inte partysugna så vi drog rätt tidigt till hotellet och sov en skön natts sömn och sen åt vi den underbara hotellfrukosten i en timme. åt och åt och åt.
vi skulle ju på stan och shoppa lös var tanken.
den enda som lyckades shoppa var ju faktiskt johanna. jag kände mej hängig så jag drog tillbaka till hotellet efter nån timme och sov istället, sparade på mina krafter så att säga!

johanna kom tillbaka flera herrans timmar efter mej, helt färdigshoppad och nöjd. det enda jag lyckades shoppa var strumpbyxor och panodil.

på lördagen skulle vi hem till elin och dricka lite vin och sen vidare ut i natten. vi kom till elin vid 20 och jag blev kär i hennes dotter på 9 månader. satt med enya i flera timmar och lekte, så väldans söt!

sen kom vi på att det skule vara himla gott med falafel så vi började gå in mot stan och hittade ett bra falafelställe och sen tog i taxi till hipp. stället var mindre hipp i mina ögon. inte alls mitt typ av ställe! inträde, dyra öl och dryga människor. usch.
sen hamnade vi på etagé när hipp stängde. galet bra musik på ett av dansgolven. 90-tals techno, MJ och en salig blandning av annat bra.
när även etagé stängde var vi ju hungriga igen så vi gick till max och köpte med oss mat hem till hotellet. vilket kan ha varit en lifesaver!
jag mådde prima när jag vaknade. tog två panodil och somnade om igen, vaknade till och från hela dagen men klev upp på allvar klockan 14.30! så skönt!
johanna var tydligen inte färdigshoppad så hon drog till stan och jag blev hämtad av pontan och vi åkte och fikade i nån timme, fick en sightseentur runt malmö i bil.
sen var jag åter på hotellet och sov, sov, sov. jävla sjukdom som tog över min kropp alltså!
hotellet var dock schysst som lät oss vara kvar på rummet ända till 18.30! jag hade aldrig orkat leva annars!

tågresan hem var värre. jag var smart och la mej ner på en gång så jag slapp sitta bredvid någon, somnade och vaknade av att jag frossade och svettades. så sjukt jobbigt att inte vara hemma när man är sjuk! jag ville verkligen bara hem till min säng och sova bort all sjukhet.
men har den gått över?
nej, jag är hemma från jobbet med feber, ont i halsen, täpp och rinnig näsa om vartannat. och som toppen på kakan har jag en sinnessjuk huvudvärk hela tiden med.
jag planerar iaf att vara frisk till på fredag.
i morrn är jag hemma från jobbet och ska till vårdcentralen, sen ska jag städa bort all sjukdom från mitt hem. det ser förjävligt ut här hemma! så jälva illa.
jag skäms nästan, men jag tänker skylla stenhårt på att jag är sjuk. usch.

här kommer iaf lite bilder från helgen. blev inte alls många men några iaf.

johanna kör dagens outfit

jag försökte jag med men misslyckades totalt tack vare blixten

elin dricker öl på harrys

och här är min kärlek för helgen - enya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0