24.03.10.2


vet ni vem detta är?!
det är ju ranta! min lilla rantararing. det är HON som är min nya "närjagkännerfördetvän".

bilden ovan representerar ranta väl. red bull och en cigg, hennes vardagsoutfit.
utan red bull och cigg känner sej ranta bar, naken, exposed, rädd. så varför chansa? man vill ju att hon ska känna sej trygg liksom!

född i fiskarnas tecken -86.
ranta började sina år på malmös bakgator, i flummiga musikerkretsar och i hästhagar. gick dom att kombinera tänker ni nu? ja, det gick dom.
hästranta och musikerranta är två till synes helt olika individer men fan vad lika dom är.
romantiker utan dess like. ranta drömde ofta när hon var liten om att få sitta på hästryggen hela livet, att få rida bort från faror och bara erövra världen.
hon och sin häst.
näe, nu hittar jag bara på. ranta har inte alls drömt så, det är bara nått jag föreställer mej att hon gjort. hon är en sån människa ni vet. romantisk, inte ett dugg realist, lite "out there" if you will. inget fel i det, inte alls.



det var här allt började.
en medarbetarfest i november -08. en saga utan slut.
sen dess har man ofta hört "jaha, k-s och ranta, dom där två asså" i både positiva och negativa meningar. mest positiva vill jag tro. det är ju faktiskt mej och ranta vi pratar om.

ranta är en tjej med huvudet på skaft, en talför, spontan och härlig tjej. en av mina närmsta vapendragare.
vi skrattar och gråter, tjafsar och förlåter. men mest pratar vi om livet. hon är ju så klok för att vara så ung, den gode ranta.
under rantas hårda skal finns en liten och söt tjej man bara vill ta hand om, krama på och säga att allt kommer att bli bra. man får en sån känsla av ranta. en djupare connection. man vill inte ha henne som ytlig vän, man vill alltid ha henne som vän, en keeper så att säga!
när ranta bestämt sej för något gör hon det. "lumpen? pfft, jag gört!" men var det så genomtänkt? nej, det är inte alltid så genomtänkt, men herregud, det är ju det som deffinerar ranta. hon är inte genomtänkt, på gott och ont. lumpen var iaf inget för henne och hon kom hem, ett mycket bra beslut.
"du, jag har 33 kr kvar på kontot - vi tar en öl på kellys!" sagt och gjort. men var det smart? nej inte det heller. för det är väldigt mycket månad kvar i slutet av pengarna.  

sitter inte ranta hemma med gitarr och cigg vet jag faktiskt inte vart jag hittar henne. joo det förstås, hon kan ju lika gärna vara på något dansgolv och dra lite sköna old schoolmoves, dricka drinkar med red bull och fotas med gamla random tanter. ungefär som här nedan.
 

eftersom vår saga precis börjat har jag inte så mycket att berätta egentligen. jag vet bara att en av mina favorittjejer heter carolina ranta, att hennes efternamn betyder strand på finska, att hon är rädd för att se skräckisar själv (men hon skriker bara om någon annan gör det), att jag spöar henne i guitar hero när hon är aspackad (och endast då) och att vi kommer vara vänner länge länge till.

så älskade käraste lilla rantararingen - du är min nya "närjagkännerfördetvän"
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0