05.06.09.3

ja som väntat ringde alltså frida och var...inte upprörd, snarare rörd vill jag tro. men nu ljög jag igen, jag har börjat ljuga mycket nu märker jag.
hon var upprörd fast på ett milt sätt. det var kanske inte rätt sätt att introducera henne för er på det viset.
jag kan göra ett nytt försök!


frida älskar alltså havet (här sitter vi förvisso vid kanalen på lejontrappan i göteborg) hon älskar att höra hur det kluckar in på stranden och hur måsarna skriker i fjärran. hon lever lite som i en romantisk komedi hon frida. barn och djur dras till och flockas runt frida på ett sätt man inte trodde var möjligt, hon är som snövit fast med barn och djur istället för 7 dvärgar.

nej nej, nu var det snarare mej jag berättade om. låt mej börja på nytt!

frida är en tös med klös (skulle aldrig låta mej kalla henne tös men det här är min blogg och jag gör lite som jag vill här, my blogg, my rules!)
hon lyssnar helst på indiepop men älskar gamla godingar som white snake - here i go again, ted gärdestad - sol, vind och vatten samt en och annan rockig powerballad.
hon bangar inte på en öl i trevligt sällskap och har en förmåga att övertala som ingen annan. 

född i fiskarnas tecken -84 är hon allas lekledare och får alla att bli som barn på nytt, man springer gladeligen med en galje mellan benen och sitter 15 personer i knä på varandra och känner livet rinna ur en när man sitter där underst - men man har så kul att man lika gärna kan dö där och då, vad spelar det för roll nu när man skrattat så mycket!?
 
frida hatar söndagar och bjuder mer än gärna hem sina vänner på söndagsmiddag och film. det kan bjudas på djungelgryta, lax eller någon raffig pastarätt - hon upphör inte att förvåna.
i första anblick ser hon inte ut att vara mycket att ha i köket men när hon kryddat och pepprat och satt sin prägel på det blir resultatet alltid lyckat! men någon husmor blir hon aldrig.

en gång i tiden var hon lovande som flöjtist i skolans orkester men den karriären lades på hyllan i tredje klass redan, hon visste att det inte var det hon ville. fridas vägar äro outgrundliga men fram kommer hon alltid (med hjälp av armbågar och vassa knän samt ett leende som får vem som helst på fall)

hon är bra på att argumentera och tar gärna lite motstånd till det, vad ska man med mesar till? undrar frida. ge henne en utmaning och nått att jobba för så mår hon bra.
låt er inte skrämmas av hennes något hårda yta och attityd, hon bara väljer att bryta isen på det viset. pallar man inte trycket så var man nog inget att hänga i julgranen. nej lite drag och rock ´n roll är vad frida gillar!

varje månad rullar pengarna in, men vart tar dom vägen?! ett klädkonto som skulle få självaste paris hiltons att blekna är nog svaret. men nu har frida hittat tradera. där säljer och köper hon för glatta livet. hon har kommit på att man nog kan få ett självförsörjande klädkonto på det viset, sälj och köp! ungeför som på wallstreet.

det var frida i korthet men ärligt talat så behöver hon nog upplevas
ta chansen du med!

frida är - VECKANS VÄN -

stay tuned for more VECKANS VÄN, återkommande varje vecka i min blogg!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Shit vad du promotar Frida =) Nästan så jag vill paxa henne!! ;)

2009-06-05 @ 17:00:14
Postat av: Martin

när kommer en närmare presentation på dig? nyfiken

2009-06-05 @ 17:10:55
Postat av: k.s

eller hur johanna! tänk när det blir din tur då..jösses vad jag ska sälja in dej då! =)



och martin..ehhh...du får känna mej genom min blogg..det räcker nog så..

2009-06-05 @ 23:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0