06.09.10.2

efter att ha sett på ullared nu precis så känner jag att jag gjort så jävla rätt som sökte in på butiksledning.
fy fan vad jag blir arg när jag ser morgan jobba.
är han möjligtvis den långsammaste mannen på jorden eller?
jag hade hatat att arbeta med honom. hatat!

när jag blir butikschef ska jag ha en snabb, effektiv och driven personal. som vill jobba, tycker om det och som kan göra det snabbt och smärtfritt.
att se han jobba får det att gnissla i mitt huvud som om någon drar med naglarna mot svarta tavlan.
stackars lilla morgan tycker nog många nu. stackars lilla boris tycker jag.
morgan blev "känd" för att han är något av en karaktär, någon att skratta åt och förlöjliga. finns det något som gör mej mer arg än långsamma människor är det nog människor som skrattar åt det och förlöjligar.
inte för att jag skulle vilja ha han som medarbetare, aldrig i livet. jag hade gått och varit arg och bitter hela dagarna över att ingenting hände.
men det är väl så jag funkar.

vi hade personlig utveckling i fredags på skolan. sjukt lärorikt.
vi skulle välja ett djur - lejon, hund eller uggla, ett av dessa skulle symbolisera oss som ledare. 
många valde självklart lejon. dom är ju häftiga och coola.
jag vet att jag häftig och cool redan så jag valde uggla som symbol för mej.

en ugglas positiva egenskaper visade sej vara klok/listig, kreativ och självständig. passar in bra på mej utan att verka för självgod.
de negativa egenskaperna passade dessvärre också in förträffligt bra, dessa var kyliga, manipulativa och ej närvarande. vi gillar tydligen heller inte korkade personer och de som inte använder sin intelligens. ja ni ser, även det passade in.

sen fick vi göra ett test där vi skulle gradera en situation allt mellan 0-10, tre olika boxar att gradera och slutsumman på varje situation skulle bli 10. fattar ni?
iaf, även här visade jag mej vara en uggla när allt var positivt. i situationer jag fick välja och bestämma över. i detta test ökade hundgruppen (hjälpsamma, lyssnande, varma, beroende, osäkra och osjälviska) radikalt och vi fick även en eller två nya ugglor (som från start var fyra stycken)

lejonen (ambitiösa, pådrivande, kämpande, diktatoriska, tävlingsinriktade, oroliga) som var kring 20 från början blev typ 8 stycken.
efter ytterligare ett test där vi skulle gradera 0-10 i olika situationer, men nu i situationer där det gick emot oss, där vi inte fick som vi ville visade det sej att majoriteten blev ugglor. tydligen är ugglor lite oroliga när det blir lite hett om öronen.
de flesta blev alltså ugglor. inte jag.
jag blev lejon. för jag hugger tillbaka. då vart jag istället en mix av diktatorisk, tävlingsinriktad, pådrivande och kämpande tillagt till mina andra uggleegenskaper. sjukt lärorikt faktiskt.

jag längtar till nästa lektion i personlig utveckling! jag vill veta hur man lär sej arbeta med de brister man har och gör för att lyfta fram sina bra egenskaper. OCH ej att förglömma - hur man lär sej arbeta med andra personligheters bra och dåliga egenskaper.
fan vad jag är glad att jag går den utbildning jag går. jag kommer att lära mej så sjukt mycket bra saker som jag kommer ha nytta av i hela mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som en riktigt bra och intressant övning =) Sista beskrivningen på hur du blev lejon fick mig att gapskratta, ser framför mig hur du ryter ifrån mot allmänt irriterande människor, små barn som sparkar dig i ryggen osv :)

2010-09-07 @ 11:29:10
URL: http://www.karmasmycken.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0