26.09.10

idag var jag och inhandlade nya träningskläder, ni vet så man får pepp att komma igång.
jag blev så peppad att jag ringde ranta omedlebums och tvingade med henne ut i skogen för rastning av hundar och springande upp och ner i backar.
springande blev det inte så mycket av, mest glidande.
jag visste ju såklart en helt perfekt väg då dom där skogarna är mina gamla hoods.
till saken hör att varje gång jag gått där har det varit sommar, varmt och torrt. det är inga egenskaper som hösten innehar.
istället var det väldigt lerigt och fuktigt. detta påverkade såklart underlaget lite.
det börjar med att vi får halvspringa ner för backen som är sjuuukt lång. efter en massa halvspringande börjar det bli halt och vi går mer och mer i gräset och håller i oss med hjälp av högt gräs och trädgrenar som hängde lämpligt.
hjälpte det?
nej.
jag börjar såklart med att dra en trillning och får lera på höger lår och uppåt. inte snyggt. sen är det rantas tur. hon pratar i telefonen och jag går och tänker för mej själv att hon måste vara otroligt skillad som kan gå på lera OCH prata i mobilen.
det kunde hon inte.
hon drattar på rumpan hon med. skillnaden mellan oss är att hon som har vita byxor på sej inte får så mycket som en lerfläck på dom.
allt hamnar på hennes skinnacka. ingen större skada skedd alltså. det är så jävla typiskt! jag blir alltid lerig och dann och alla andra klarar sej utmärkt! HUR GÖR MAN?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0