22.08.11

jag har officiellt tappat det, bloggorken alltså. att jag ens kunnat hålla någorlunda liv i den här bloggen så länge är ett under, lite av ett mirakel. och jag som inte ens tror på mirakel. dom händer då aldrig mej iaf.

idag började skolan. eller iaf inskolningen som dom så fint ville kalla det. 45 minuters hårdkörning. ja jösses, ni hör ju själv. 45 minuter. tufft liv.

jag gick alltså från skolan kvart i två och kände mej inte helt nöjd med dagen så jag hälsade på hos bästa fridan och vi målade tår och fingrar, drack kaffe och sen drog vi oss in mot stan för lite fika med johanna.

på onsdag ska jag och frida plocka svamp. japp, vi ska plocka svamp!
jag ska kolla noooga på nätet innan så jag vet vad vi får med oss hem, man vill ju inte ha nått giftigt och dåligt liksom. hela outfiten är klar. gummistövlar, jacka och byxor.
jag får lov att införskaffa en hink och en rygga (ja rygga som i ryggsäck) så är jag fullt kittad och redo för en heldag i skogen. om vi ens hittar till skogen. jag ska ju göra premiär i angered. aldrig varit där så jag är inte ens säker på att vi hittar till skogen men det ska nog gå bra. en friluftsmänniska som jag själv kan säkert nosa upp en skog på flera kilometers avstånd!
stay tuned - jag lovar en jävla massa bilder på svamp och svamp-plockar-kittad jag själv. och frida så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0