14.07.11

idag har varit ännu en sjukdag. herregud, ska man aldrig få vara frisk? tydligen inte, det är tydligt det!

till något helt annat. något världsomvälvande faktiskt.
jag är helt klart en amatör när det kommer till datorer och det skrämmer mej alltid att göra nått nytt med dom. men så har jag min gamla bettan här då va och hon har varit krasslig i många år. jag köpte henne hösten 2006 så vi har haft många år tillsammans och aldrig har jag hjälpt henne så som hon har hjälpt mej.

jag har blundat för det så långt det gått men idag, idag var det nog.
sjuk och jävlig fick jag ett sug efter buffy. tänk er själva, bara ligga i sängen och titta på buffy hela dagen. perfekt sätt att spendera sin sjuka tråkiga dag.
men så kom jag på att ljudet försvann för någon månad sen. poff, borta!
så jag kunde ju inte titta på buffy. soooorg, I know, you feel it to!

jag messade chris i min klass och bokade in tisdag för att kunna vårda och ömma för min dator. men sen tänkte jag att nej vad fan.
går jag här i "köpa ny dator-tankar" så kan jag väl lika gärna görat själv? försöka liksom.
så jag förde över alla mina bilder och massa musik och filmer till min externa hårddisk och sen bara gjorde jag det!
jag tryckte på knappen där det stod ominstallera, återgå till fabrikatmodell. typ så stod det.
hon tuggade, hackade, hostade och sen startade den om efter bara 5-10 minuter (svårt att avgöra tidsram ordentligt men om jag tittar på mitt hår beräknar jag att jag slitit lös den mångden hår på ca 5-10 minuter)

jag fick massa uppdateringar från microsoft och massa annat och sen var hon som ny!
jag har ljud igen!
jag kan kolla på youtube, buffy, lyssna på spotify och massa annat som vi inte kunnat njuta av tillsammans på så länge nu.
bettan är bra igen! min älskade bettan!
jag känner mej så stolt och jag känner att jag och bettan kommer få det himla bra tillsammans i många många år till. har vi haft snart 5 underbara år utan att ominstallera ska vi klara några till om jag bara får tummen ur och gör det någon gång om året.
fattar ni hur mycket skit som försvann?! massa dålig skit som tyngt bettis.
aldrig mer.
förlåt bettis, jag ska aldrig göra dej illa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0