07.12.09

oh.my.god!
paradise hotel är så fucking spännande nu!

pratade med johanna tidigare idag om just ph och hon har inte förstått grejen med det.
men jag kan inte sluta titta!
jag älskar att se folk i situationer dom inte känner till sen innan. se hur dom resonerar och hur dom agerar.
loves it!
ta till exempel fransesca som pratar som en "borstbindare" om catja och säger till alla att catja är en vidrig, lömsk, rutten slampa och vad mer hon nu kallat henne. och vad har catja gjort? INGENTING!
hon har inte sagt eller gjort något som ska kunna få frans att ogilla henne. hon bara tycker inte om henne och pga det tar hon fram sina värsta sidor och blir helt rabiat och hatisk. totally mental!

när big brother gick på tv kollade jag det med. jag vet inte vad det är men det är något med folk och deras cavemanmentaltet som lockar mej så otroligt mycket.
vad folk gör för att överleva och få gruppen att ta till sej deras mentalitet. för vet man något så är det ju att gruppmentalitet kan vara otroligt drivande.
kolla vilken film som helst som har med folk i utsatta situationer att göra och du finner det där med.
resonemang och logik hör inte hemma där och det fascinerar mej.
alla har väl sett flugornas herre? där ser man tydligt hur en person kan få en grupp att go loco. det obegripliga blir plötsligt begripligt och all sans och logik är som bortblåst.
man fick ju lära sej tidigt att ingen föds ond. det är något man lär sej.
hur kommer det sej annars att vi har typ KKK för att ta ett exempel?
folk dras med och propagandan är stark! dom gör det tillsammas för tillsammans är man stark och tillsammans kan man förändra allt. tråkigt att man inte gör något bra av det bara.
fascinerande som sagt!
människor är så korkade, det är otroligt att vi kommit så långt som vi gjort och överlevt. tack vare många imponerande människor står vi där vi gör idag och jag känner att världen öppnar ögonen hela tiden. vi ser och accepterar inte allt mer. vi vet bättre, kan mer och varje dag utvecklas männskor.
men nu kom jag off track lite här. paradise hotel är inte världsomvändande och kommer inte bli det heller men jag är hooked.for.life!
jag väntar med spänning till onsdag då jag ska få se fortsättningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0