03.06.09

idag är en dag som jag varje år förundras över att jag kommer ihåg, samma sak med 1/6. idag skulle en gammal klasskompis till mej fyllt 28 år, om hon inte dött i en bilolycka för 8 år sen. och i förrgår skulle magnus fyllt 28, fast han dog han med, för drygt 1,5 år sen.
anna (min gamla klasskompis) stod mej inte nära men har man vuxit upp i sävast så känner man varann ändå på nåt sätt, det går inte att undvika. varför jag minns att hon är född idag för 28 år sen vet jag inte då det var bra många år innan hon dog som vi umgicks.
magnus däremot stod mej otroligt nära när vi var tonåringar. vi bodde i sävast och alla andra hade flyttat in till stan så vi hängde dynget runt, hos han, hos mej, ute, inne. verkligen dygnet runt.
åren innan han dog träffades vi till och från, det var alltid så kul att se han oavsett hur lång tid det gick mellan gångerna. att han är död känns så overkligt och fel på något sätt. det var inte riktigt hans tur ännu känns det som.
när jag kollar på mina gamla kort och ser han tänker jag alltid att jag ska ringa men så kommer man på att det inte går, det är en jävligt skum känsla. då vill man ringa hans bror istället men så drar man sej för att göra det för om man tänker på magnus och pratar med mattias blir det bara fel. nej usch. vad hände med att folk skulle bli gamla och dö av ålder?

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag håller med dig. Folk ska inte dö unga, folk ska dö av ålder.

Jag saknar Magnus massor, men han har det nog bättre där han är idag. Försöker jag inbilla mig iaf.

2009-06-03 @ 12:47:09
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0