10.11.09

grattis syster! häliga 26 är äntligen här =)

min dag idag har varit helt fruktansvärd, komplett fruktansvärd.
vaknade med huvudvärk och den ville inte ge med sej. framåt slutet på arbetsdagen ville jag bara grina av smärta. fy fan för huvudvärk alltså!
och inga piller att tillgå.
när jag slutade gick jag till apoteket och inhandlade en årsförbrukning av panodil zapp. ni fattar inte lättnaden jag kände när tabletterna började verka! så otroligt skönt.

när jag har ont i huvudet blir jag inte bara känslig för ljud, även lukter blir extra jobbiga.
jag har alltid varit käsnlig för lukter av olika slag men det blir liksom ännu mer när jag har huvudvärk.
parfym, svett, andedräkter men framför allt röklukt.
jag vill bara kräkas när jag kommer i närheten av någon som just rökt eller har kläder som luktar rök.
det är alltså helt fruktansvärt! jag mår fysiskt illa av rök, jag får kväljningar och panik när jag inte kan slippa undan lukten.
för drygt två år sen slutade jag röka och nu fattar jag inte hur jag ens en gång kunnat röka så mycket som jag gjort!
jag tycker det är helt ofattbart att jag gjort det. det är så bortanför min värld nu så jag kan knappt minnas mej själv som rökare.
och visst har jag slutat röka tidigare för att sedan börja igen men inte den här gången, jag kommer aldrig mer börja röka igen. jag vet det, allt är annorlunda nu, jag är annorunda nu.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0