11.10.09

det är typ sjukt hemskt att försova sej. som jag gjorde i morse då.
fast till mitt försvar så var jag vaken och redo att åka till jobbet waaaay innan jag behövde så jag la mej i soffan och kollade på nyhetsmorgon på tv4, och där mitt i allt spännande råkade jag somna och vaknade 11.20. jag höll på svimma! tur var iaf att jag var påklädd, sminkad och redo att bara ta på mej skorna och kuta! hur sen hade jag inte blivit annars.

men om jag inte hade försovit mej hade jag aldrig haft så roligt på vagnen.
det stod en kvinna snett bakom mitt säte och var dödsrädd för en muslim med hela ansiktet täckt, bara ögonen synliga. hon var såååå rädd!
pratade högt och vitt och brett om att det var "sånna där man ska passa sej för, döljer dom ansiktet har dom nått att dölja, jag tror vi kommer dö här på vagnen, herregud, jag mår så dåligt, jag vill gå av nu, snälla kan jag inte få gå av vagnen!?"
så där höll på hon ända från gamlestadstorget till centralstationen, och det tar nog iaf en 4-5 minuter.
konstant samtal om att hon var rädd.
och sen började vagnen köra väldigt långsamt för det var kö på snabbspåret.
då trodde hon att den muslimska kvinnan hade en kumpan ombord och att han nu hotade föraren och att allas sista stund var kommen.
jag trodde jag var med på dolda kameran. jag var helt säker!
men jag såg ingen kamera, eller en väska som skulle kunna vara en förklädd kamera.
hon var bara helt jävla väck i huvet.
finns det fortfarande såna här människor? i ett integrerat samhälle? på en spårvagn från en av de invandrartätaste förorterna i göteborg?


jag skämdes för henne, jag kände skam. hur kan man säga sånt?
hur kan man förnärma en människa sådär? kvinnan hon pratade om satt inte många säten bort och hörde allt hon sa. allt. det var fruktansvärt.
men samtidigt roligt. alla tyckte hon var så sjuk i huvet. en inskränkt göteborgare, inskränkt och iq-befriad. och det är alltid kul med så korkade folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0