14.08.10

att åka nattvagn när man ska till jobbet är bara en av alla fördelar med att kliva upp 3.30.
den unkna lukten av öl och gammal donkenmat är en annan, de eftersläntande festprissarna ytterligare en och den ej att förglömma minst sagt skräniga fjortispopulationen med för mycket smink och parfym.
ja jag har det bra jag. jösses vad bra jag har det.
tänk att jag ska få ha det så bra i morrn på morgonen med. you wish you were me!

när man sitter där helt nykter på väg till jobbet och ser alla som är på väg hem eller till nått ragg känner man lite avsky, men så andas man och känner lite avund.
tänk att få vara i deras kläder. det är lite nyromantik över det. tänk själv - gryning, småfull, på väg bort eller hem, skrattandes åt allt man gjort och sagt och allt kompisarna gjort och sagt. förhoppningarna om en mild och skonsam morgondag, kanske smsade man nått man får skämmas för men vem bryr sej, det var ju igår och i morgon är en annan dag...
ja jag satt och längtade mej in i deras kläder helt plötslig.
sen kom en småalkad kille och satte sej bredvid mej och somnade och vaknade inte förrän jag typ knuffade ner han i mittgången när jag skulle av. då kom jag till mina sinnens fulla bruk igen och kände att det var skönt att vara jag, nykter och på väg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0