31.12.10.2

jag tänkte göra som alla andra och köra en liten nyårsresumé så här sista dagen på året.

januari

jag jobbade på mitt gamla jobb men trivdes allt mindre och mindre för varje dag som gick.
jag fick vinterkräksjukan och kände mej mer knockad än jag någonsin gjort.
jag tog en trip till boden för att hälsa på min äldsta vän som fyllde 29 - surprise surprise!
jag och johanna åkte en sväng till malmö och hängde med mina polare.

februari

jag velade i veckor men tog mot slutet av månaden äntligen mej själv i kragen och sa upp mej. stort steg för en planerare och trygghetskämpe som jag själv. frida och madde var i bali i flera veckor och jag festade på med mina kollegor jag snart skulle lämna. många trevliga stunder med dom blev det. och johanna så klart.

mars

dagarna sprang förbi och jag hade nedräkning till min sista dag. sen var den äntligen kommen! sista mars tog jag mitt pick och pack och lämnade skiten för något stort, nytt och bättre.

april

arbetslösheten slog till. varade hela 2 dagar, sen började jag på mitt nya jobb.
men det var inget för mej. telefonjobb, nej tack!
satt en kväll och surfade och kom på att jag kanske skulle bli något för en gångs skull? så jag kollade in lite olika utbildningar och fann till min glädje en som passade mej som handen i handsken - butiksledning!
var på intervju för ytterligare ett jobb och det kändes rätt! jag blev erbjuden jobbet och tog det så klart! nytt jobb, here i come!

maj

började på mitt nya jobb och gillade allt med det. stället, folket, arbetet i sej.
de ringde en dag från handelsakademin och jag blev kallad på intervju. pirrigt! åkte på intervju och allt kändes så rätt åter igen. herregud, skulle livet vara så här enkelt?! oh joy!

juni

jobbade på, träffade mina vänner när tid fanns och satt och bet på naglarna och väntade på intagningsbesked från skolan.
sen kom det till slut! reserv?! det måste blivit något fel!?
men nej, den bittra sanningen var att jag hamnat på reservplats. jag hade gott mod och jag kände någonstans att detta kommer gå vägen ändå.
åkte till boden återigen och hängde över boden alive. träffade mina gamla vänner och kände att det var nog i gbg jag hörde hemma ändå. jag saknar så klart mina fina vänner i boden, men herregud, gbg är hemma nu!

juli

jag festade vidare på boden alive, jag umgicks med mamma och pappa och jag gosade med smitten. min systerson kunde jag såklart inte heller hålla mej undan. han fick utstå en hel del gos och mys han med. var barnvakt över en dag och jag älskade varje sekund av det. mitt lillhjärta!

augusti

sommaren var nästan till ända men lite mer fest kunde jag utstå så jag körde all in. nästan. jag drack iaf öl och vin och mådde gott. väntade på vidare besked från skolan men det kom aldrig. så en vacker dag i mitten av augusti tog jag tummen ur röven och ringde upp. jag kom in!!! lyckan var total och jag längtade till mina nya skolböcker och kurser och klasskamrater. sen var dagen äntligen där! 23 augusti satte jag mina fötter innanför skolans dörrar och pirrigt var det. hamnade bredvid en tjej och jag kände ett klick på en gång. bra klass det här tänkte jag!

september

det var mycket fest med mina nya klassisar och vi bondade väldans bra allihopa. kvällar på vasastan, på jazzhuset och hemma hos varandra avlöstes tätt.

oktober

jag fyllde 29 och kände att allt var sej likt. inga nya rynkor men några gråa hårstrån! jag hade en middag med några av mina vänner och allt kändes himla härligt, avslutade med ett födelsedagsligg och flinade mej hela vägen hem. mitt fab four gäng blev två trios och allt ställdes lite på ända.

november

jag gick ut på min första lia och gillade det. ibland. jag hade iaf något att se fram emot. köpenhamn med madde!

december

första helgen åkte jag och madde till köpenhamn och mådde gott. drack väldans mycket öl, "kollade läget" på strippklubbar och hade galet kul med galna danskar! dans dans dans!
vi hade maskeradfest på skolan och jag var troll. något som även gick hem på rockbaren tydligen! all is well med jempan!
firade jul med frida och sitter nu och skriver ihop det här innan jag åter igen ska befinna mej på stigbergstorget för att ringa in det nya året med fridan och några vänner till.

så  - gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0