21.02.10

o.h  m.y  .g.o.d!
fifan vad jag hatar västtrafik.
skulle så fint till jobbet i morse. jag börjar kl 10 så jag tänkte att nej, bäst jag ger det en 20 minuter extra att ta sej till jobbet, göteborg är ju inte direkt känt för sin snöfallskapacitet.
så jag ställde mej på hållplatsen 8.50.
när klockan blev 9.20 hade jag inte sett någon vagn varken köra in eller ut ur bergsjön, så jag ringde jobbet och sa att jag skulle bli sen. s
amtidigt ber jag en kollega att kolla på västtrafiks hemsida om det står nåt där. jodå, 25-minuterstrafik skulle det visst gå.
bara att dom visst missat det på västtrafik.
iaf, jag stod snällt kvar till 9.40, sen gav jag upp. mina tår var kalla och mina leggins höll värmen lika bra som en sommarklänning.
så jag gick hem och la mej i soffan under en massa filtar för att få upp lite värme. sen gjorde jag ett nytt försök en timme senare. och då kom det tusan en vagn! min resa till jobbet tog bara 1,5 timmar! hurra!.
fan vad kass dom är.
göteborg är väl en av nordens största städer? hur är det ens möjligt att det ska kunna bli såhär? jag fattar det inte! helt rabiat känner jag mej. och lite som en gnällkärring. men det är så jag jobbar. rabiat och gnälligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0