21.01.10

idag har jag varit så himla produktiv - och klockan är bara 12.30!

jag vaknade strax innan 8, ringde vårdcentralen och bokade tid eftersom jag varit hängig så länge nu och det vill liksom inte släppa.
gick dit vid 9 och fick veta att jag inte har en bakteriell förkylning utan en virusförkylning.
samma gamla virus som jag alltid haft.
så jävla bittert, kan det inte nån gång vara en bakterie?
nått man kan bota med lite pencilin eller antibiotika? nej, varje gång detta virus!
några gånger om året får jag stört ont i halsen, det känns exakt som halsfluss men det visar aldrig nått på odlingarna dom tar, nej det är ett virus, och vad hjälper mot virus? ingenting. så dom säger att man ska gå hem, ta en halstablett och vänta på att det ska gå över.
fruktansvärt jobbigt. dels för att det gör så stört ont i halsen, dels för att det kan ta hur länge som helst innan det går över.
men den "goda" nyheten är ju att jag inte smittar någon iaf. himla glatt känns det! oh ja.

iaf, när jag är sjuk känner jag mej galet skabbig, så skabbig att jag känner ett akut behov av att tvätta alla mina sminkgrejer - penslar, svampar, borstar osv osv. så om man någon gång ska låna sminkverktyg av mej så är det efter att jag varit sjuk för då är allt som allra fräschast. toppklass alltså.


känner inte ni också iband att det är så äckligt när man är på affärer och ska prova smink - läppstift och sånt - att man helst hade velat rengöra det med nått starkt medel? jag vill knappt ta i det.
allra helst sätter jag det på fingertoppen och håller den bredvid min mun eller så, men då finns ju smutset på mitt finger istället och fingret petar jag ju med överallt. ögonen, munnen, ibland näsan, kliar i öronen, kliar på kroppen osv.
ångest. sånt ger mej ångest.

fast å andra sidan ska jag ju inte köpa nåt nytt och spännande på flera månader nu. jag ska verkligen inte köpa ett endaste nytt plagg, inge mer smink (annat än ny mascara och kajal när dessa tar slut) och absolut inga skor. eller väskor.
så jag behöver inte oroa mej för andras äckliga baciller, jag ska ju ändå inte köpa nått sånt roligt. jag ska ju sluta leva och börja spara pengar. tänk hur mycket pengar jag kommer spara på att inte köpa nått alls?! jösses, jag får ont i magen bara av att tänka på det!
vet ni vad jag ska göra av alla pengar jag sparar? nej dte vet ni inte och jag tänker inte säga nått heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0