31.05.10.2

jag har tänkt på en sak.
på det där med vilka man tar in i sitt liv. låter djupt va?
men det var inte så farligt djupt, det var med bara en observation jag gjorde.
alla mina vänner är så himla olika varann men alla kompletterar varandra perfekt, vissa hänger i mitt egna "gäng" och andra träffar jag utanför min vanliga grupp.
jag har alla olika personligheter jag vill ha i mitt liv i mina vänner och jag kunde inte var gladare.
visst har jag tappat massa vänner sen jag flyttade till gbg och visst är det tråligt. men dom som finns kvar där uppe kommer faktiskt alltid att finnas där.
jag tar dom inte för givna, jag bara vet att vi är vänner livet ut. för vad som än händer kommer inget att kunna komma mellan oss.
vi går igenom mycket med våra vänner - glädje, sorg, förluster, vinster - men alla finns där i slutändan. endel (jag själv däribland) behöver få var ensamma ibland, andra pratar öppet och okomplicerat om sitt liv och endel gör lite av varje.
men hur det än är så kommer allt fram till ytan så småning om. man kan tro att man kan dölja saker för sina vänner men det går inte.
för vänner vet, vänner ser och vänner gör det dom själva tror är bäst för just dej. så är det.
så bli inte förvånad om du en dag lättar ditt hjärta och din vän bara nickar och säger att hon/han fattat det sen länge, att honhan vetat men bara väntat på att du ska säga det själv. bli inte det.
för det blir jag hela tiden.
jag kanske tror att jag är så himla bra på att döjla eller hålla saker om mej själv lite hemliga men det finns dom av mina vänner som ser och hör alla mina signaler som jag omedvetet skickar ut. just en sån vän har jag träffat idag. och det var underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0