17.10.10

grattis på födelsedagen mamma, hipp hipp hurra hurra hurra hurra!

anywhooo...
-what do you eat?
-attention
-i love your hair
-more please
-you have a beautiful speakingvocie
-i´m full

kunde inte sagt det bättre själv. chris får en alldeles egen homosexuell i family guy, lovely!


igår fick jag och johanna middag hemma hos frida. sjukt gott, alla borde få äta fridas svamppaj någon gång i sitt liv! alla!
vi satt och spelade kort och pratade hela kvällen.
mest om hurvida vi kommer ihåg alla regler rätt i de kortspel vi spelade. det gjorde vi inte och johanna försökte ständigt fuska till sej en massa fördelar. tänk att hon var så lömsk den där johanna, det anade man inte!

vi gjorde så klart mer än bara prata om regler. frida envisades till exempel om att spela massa crappy låtar för oss på spotify. det var väldigt mycket håkan och marina and the bla bla bla vad dom nu heter. och jag envisades med att rata alla hennes dåliga musikval. så vi hade alla vår grej - johanna försökte få fördelar i spelet, frida spelade dålig musik och jag gnällde om den dåliga musiken. vi utgjorde ett bra team faktiskt.

en nykter helg - hur ofta har man det?! en helt nykter alltså? nu drack ju jag iofs lite vin till maten men det var så lite så det är knappt nämnvärt. att äta penicilin har sina fördelar helt klart, tack vare det har jag sparat massa stålar den här helgen! thank heavens!

jag måste tjäna massa pengar nu när min köpenhamnsresa börjar närma sej. jag tog på mej ett extra jobbpass på fredag  och när jag jobbar mina schemalagda timmar i helgen ska jag försöka muta någon så jag kan stanna längre - bra plan! alla vill ju gå hem tidigt på helgerna och giriga jag vill jobba längre så det blir en ganska enkel ekvation.

enkla ekvationer har jag inte många av i mitt liv just nu förresten. jag sitter och sliter mitt hår med företagsekonomin hela dagarna och jag blir inte klokare för det. när ska jag få vara bra på sånt? kommer jag aldrig bli det?
jag kollar på uppgiften, löser den och kollar sen på facit. är facit och mina resultat någonsin lika? nej, det är dom så klart inte. jag fattar inte vad jag gör för fel! det är inte logiskt i min värld och jag kan inte göra det logiskt heller eftersom jag inte fattar hur jag ska bära mej åt riktigt. men jag verkar ha några till med mej i klassen så jag ska ta ett snacka med läraren i morrn och be om lite extra hjälp. annars kommer den där tentan gå åt skogen!
en sak är iaf säker. jag kommer anlita en revisor för alla mina företag jag ska leda. inga tvivel där inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0